Ekonomi

Almanya ve İtalya, AB’nin benzinli ve dizel araçları yasaklama planına karşı çıkıyor

Almanya ve İtalya, 2035’ten itibaren Avrupa Birliği’nde (AB) içten yanmalı motorlara sahip yeni otomobillerin satışını yasaklama girişimine karşı çıktı.

Avrupa Parlamentosu (AP) Genel Kurulu’nda geçtiğimiz ay onaylanan ve AB ülkelerinde satılacak yeni otomobil ve hafif ticari araçlara katı karbon emisyon standartları getirecek olan düzenleme, AB’nin önde gelen otomobil üreticisi ülkelerin tepkisini çekti. .

Almanya Ulaştırma Bakanı Volker Wissing, ülkesinin 2035’ten itibaren AB ülkelerinde satılacak tüm yeni içten yanmalı motorlu otomobilleri ve hafif ticari araçları yasaklama planına ek yapmayacağını açıkladı.

AB’nin söz konusu planı desteklemek için havadaki karbondioksiti yakalayarak üretilen yenilenebilir enerji ve sentetik yakıtlara muafiyet getirmesi gerektiğine işaret eden Wissing, AB Komisyonu’nun henüz bu konuda bir düzenleme önerisi hazırlamadığını bildirdi.

“Sıfır emisyona ulaşmanın tek yolu elektrikli otomobiller olmamalı”

Avrupa’nın en önemli otomobil üreticilerinden biri olan İtalya’nın Enerji Bakanı Gilberto Pichetto Fratin de ülkesinin 12 yıl sonra Avrupa’da yeni benzinli ve dizel otomobil satışının yasaklanması planına karşı oy kullanacağını belirtti.

AB üyesi ülkelerin büyükelçilerinin bu konuda Brüksel’de bir toplantı yapacaklarını hatırlatan Fratin, İtalya’nın içten yanmalı motorlu otomobil ve kamyonet üretiminin ve satışının 2035 yılına kadar yasaklanmasını içeren düzenlemeye karşı olduğunu ve tek çıkar yolun bu olduğunu vurguladı. sıfır emisyon elde etmek için elektrikli arabalar olmamalıdır.

Ayarlama

Yürürlüğe girebilmesi için AB üye ülkeleri tarafından resmi olarak onaylanması gereken yönetmeliğe göre, 2035 yılından itibaren AB üye ülkelerinde satılacak tüm yeni binek otomobiller ve hafif ticari araçların sıfır emisyonlu olması gerekecek.

Otomobil üreticileri 2035 yılına kadar karbon emisyonlarını yüzde 100 oranında azaltacak. Böylece, söz konusu tarihten itibaren AB ülkelerinde dizel dahil içten yanmalı motorlu ve fuel oilli yeni otomobillerin satışı yapılamayacak.

2030 yılına kadar emisyonları azaltma hedefi otomobiller için yüzde 55 ve kamyonetler için yüzde 50 olacak.

Bir aracın tüm ömrü boyunca yayacağı karbon emisyonlarının maliyetlendirilmesi için yeni bir metodoloji geliştirilecektir.

Emisyon limit fiyatlarının fiili kullanımdaki emisyonlarla uyumlu hale getirilmesi sağlanacaktır.

Yönetmelik, Avrupa Yeşil Anlaşması’nın bir parçası olan ve 2030 yılına kadar emisyonları en az yüzde 55 oranında azaltmayı hedefleyen “55’e Uyun” paketinde yer alan öneriler arasında yer aldı.

keban-haber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu