TEMSA, Türkiye’nin İlk Son Teknolojiye Sahip Hidrojen Otobüsünü Brüksel’de Tanıttı
![](https://haber-cavdir.com.tr/wp-content/uploads/2023/10/temsa-turkiyenin-ilk-son-teknolojiye-sahip-hidrojen-otobusunu-brukselde-tanitti-mS1YxZH5.webp)
TEMSA, Avrupa’da düzenlenen fuar kapsamında elektrikli, hidrojenli ve hibrit otobüs modellerini tanıttı. Bu otobüsler sürdürülebilir ulaşım çözümlerini temsil ediyor. Detaylar içeriktedir. ?
Kaynak: bir
TEMSA’nın yeni nesil otobüs modelleri Busworld Europe otobüs fuarında büyük ilgi gördü.
![](https://haber-cavdir.com.tr/wp-content/uploads/2023/10/temsa-turkiyenin-ilk-son-teknolojiye-sahip-hidrojen-otobusunu-brukselde-tanitti-0-U2L1Iwfl.jpg)
TEMSA bu prestijli fuarda elektrikli, hidrojenli ve hibrit otobüslerini tanıttı.
TEMSA’nın en dikkat çeken modeli HD Yakıt Pili, hidrojenle çalışan otobüs modelidir.
![](https://haber-cavdir.com.tr/wp-content/uploads/2023/10/temsa-turkiyenin-ilk-son-teknolojiye-sahip-hidrojen-otobusunu-brukselde-tanitti-1-mBy9Hw2C.jpg)
Şirket, bu otobüsü 2025 yılında seri üretime almayı hedefliyor. En büyük avantajı fosil yakıtlara ihtiyaç duymadan sıfır emisyonla 1000 km menzile ulaşabiliyor olması.
Üstelik bu otobüsün hidrojen deposu sadece 1-2 dakikada doldurulabiliyor.
![](https://haber-cavdir.com.tr/wp-content/uploads/2023/10/temsa-turkiyenin-ilk-son-teknolojiye-sahip-hidrojen-otobusunu-brukselde-tanitti-2-GwxWry4Q.jpg)
Bu da elektrikli otobüslere kıyasla çok daha hızlı şarj süresi anlamına geliyor.
TEMSA’nın bu başarısı, onu dünyada EPD belgesini alan ilk otobüs şirketlerinden biri haline getirdi.
![](https://haber-cavdir.com.tr/wp-content/uploads/2023/10/temsa-turkiyenin-ilk-son-teknolojiye-sahip-hidrojen-otobusunu-brukselde-tanitti-3-h8OhSRVR.jpg)
Fuarda tanıtılan diğer elektrikli otobüs modelleri de oldukça ilgi çekici.
![](https://haber-cavdir.com.tr/wp-content/uploads/2023/10/temsa-turkiyenin-ilk-son-teknolojiye-sahip-hidrojen-otobusunu-brukselde-tanitti-4-Mkjrw4sc.jpg)
Bu otobüsler şehir içi ve banliyö ulaşımı için idealdir. 150-250 kW arasında değişen motor güçleri ve 300-600 kWh kapasiteli aküleri bulunmaktadır.
Ayrıca bu otobüslerin 2 saate kadar hızlı şarj özelliği de otobüs seferlerinde bekleme süresini minimuma indiriyor.
![](https://haber-cavdir.com.tr/wp-content/uploads/2023/10/temsa-turkiyenin-ilk-son-teknolojiye-sahip-hidrojen-otobusunu-brukselde-tanitti-5-Fa44IwGf.jpg)
TEMSA, Ar-Ge çalışmalarının yarısının sürdürülebilirlik üzerine olduğunu belirtiyor.
![](https://haber-cavdir.com.tr/wp-content/uploads/2023/10/temsa-turkiyenin-ilk-son-teknolojiye-sahip-hidrojen-otobusunu-brukselde-tanitti-6-2sFqOLMw.jpg)
Firma yetkilileri elektrikli ve hidrojenli araçlara olan talebin her geçen gün arttığını belirtiyor. Özellikle Avrupa’da sıfır emisyon hedeflerinin ve düşük işletme maliyetlerinin toplu taşıma şirketlerini bu yeni teknolojilere yönlendirdiğini vurguluyorlar.